Week 9

6 september 2019 - Valletta, Malta

Week 9,

Deze week stond centraal voor de knights of Malta. Op dinsdag gingen ik en Sam van 8.00 tot 14.00 samen met de residents van fase 1 naar de thuisbasis van het leger van Malta.

Dit was super bijzonder. We waren echt op de plek waren ze trainen en wonen. Charlie (de baas) die zei dat andere mensen er ook niet zomaar in mogen komen.

Toen we aan de poort stonden moesten we onze handtekening zetten en onze paspoorten laten zien.

Hierna gingen we met zijn alle in een leger jeep naar het lokaal waar de residents les kregen over teamwork, want daar draaide deze dag om.

Het nadeel was dat het leger alleen maar in Maltees praten, dus ik en Sam snapte er niet zo veel van.

We kregen les van de rechterhand van de commandant van Malta. Op zijn laatst kwam ook de Commandant binnen om even een woordje te doen.

Na de les over teamwork moesten ze samen teamwork spellen in de gymzaal doen. Het was erg leuk om te zien en te horen hoe enthousiast ze waren. En door hun goede teamwork hebben ze zelfs een record gezet met een van de spellen.

Het was een erg leuke dag. Ook al was het in Maltees, de residents wilde alles vertalen voor ons. Ook kwamen ze iedere keer bij ons staan om grapjes te maken.